Mijn stijl x jouw verhaal = de match

Tijdschriftenfreak

Sinds jongs af aan heb ik een passie voor tijdschriften. Niets fijner dan even helemaal wegdromen in een andere wereld. Ik heb volgens mij wel acht abonnementen. En nog iedere keer maakt mijn hart een sprongetje als er een nieuw exemplaar op de deurmat ploft. Snel kijken welke het is, even doorbladeren, alle reclame kaartjes en monstertjes eruit halen (irritant!) en dan op de stapel tot het moment dat ik er echt voor ga zitten.

Roddelblaadjes en eerste tongzoen
Het begon ooit met de Tina, Club en Popfoto. En we hadden thuis de leesmap. Niet de nieuwste, die was te duur, maar van een paar weken oud. Daar griste ik altijd meteen de roddelbladen en Libelle en Margriet uit. En dan was er nog mijn oma die aan de Duitse grens woonde en op rommelmarkten altijd hele stapels Duitse roddelblaadjes en Bravo’s (de Duitse Popfoto) scoorde. Daar zal ook de basis van mijn kennis over Europese koningshuizen gelegd zijn. Maar ook de laatste trends, de eerste tongzoen, Brooke Shields (mijn girl crush) en populaire popbands kwamen voorbij. De overstap naar de vrouwenbladen kwam met de Viva.

Luxe en inspiratie
Maar mijn obsessie voor bladen ligt toch vooral bij de luxe maanduitgaven. Tijdens mijn tienerjaren spaarde ik al voor de Engels- en Franstalige Marie Claire, ELLE en Vogue. Daar waren toen nog geen Nederlandse edities van. De mooie plaatjes knipte ik eruit en plakte ik in mijn agenda of hing ik op in mijn kamer. Tegenwoordig is de keuze natuurlijk reuze. En hoewel de bladenmarkt inmiddels de nodige online concurrentie kent, gaat er voor mij niets boven de papieren versie: het doorbladeren, gladde papier, de geur, de prachtige foto’s. En natuurlijk de inhoud met volop inspiratie op het gebied van mode, lifestyle, interieur en reizen.

Dure hobby
Ik heb dus altijd een stapel verse tijdschriften liggen. Mocht ik onverhoopt toch niet genoeg hebben aan mijn acht abonnementen, dan haal ik er nog een paar bij. Dure hobby ja. Maar ik geef ze altijd door aan familie en vriendinnen, dus die maak ik er ook blij mee. En daar wacht ik niet een half jaar mee, want een tijdschrift moet wel een beetje actueel zijn. Die beduimelde exemplaren in wachtkamers van drie jaar geleden, daar word ik heel verdrietig van.

Catchy koppen en smeuïge intro’s
Onbewust heb ik door deze levenslange liefde een enorme know-how opgebouwd over hoe tijdschriften in elkaar zitten: de opbouw, het ritme, de rubrieken, de ‘tone-of-voice’, interviews en columns. En daar heb ik als content writer dan weer profijt van. Catchy titels en koppen, smeuïge intro’s, leuke quotes, seizoensgebonden onderwerpen, ik trek met gemak hele registers open. Dat in combinatie met mijn gevoel voor mode en stijl… In 2020 ga ik er maar eens werk van maken!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *