Mijn stijl x jouw verhaal = de match

Teksten

Ik geef woorden aan jouw (merk-/bedrijfs)verhaal, aan wie jij bent en aan hoe jij de wereld om je heen wilt benaderen. Dat vraagt om de juiste ‘tone of voice’. Ik help je om die ‘tone of voice’ te vinden en van daaruit mooie teksten te schrijven die de juiste snaar bij jouw doelgroep(en) weten te raken. Mijn schrijfstijl wordt door opdrachtgevers wel omschreven als ‘soepel en to-the-point’. Ik houd niet van ellenlange, saaie teksten met ‘dure woorden’. Mensen lezen geen lappen tekst en herkennen zich graag in de inhoud. Ik kan me goed in een doelgroep verplaatsen en de gewenste vertaalslag maken. Dat doe ik als het even kan met een beetje kleur, smaak en beleving. Ik voeg graag een knipoog toe, verduidelijk een en ander met een praktisch voorbeeld of voeg op een andere manier een beetje ‘schwung’ aan een tekst toe.

Effectieve teksten

Ik schrijf doelgroep- en doelgericht. Voor ik begin met schrijven bespreek ik daarom altijd wat en wie je met je tekst wil bereiken. Met als uiteindelijk doel dat jij een consistent (merk)verhaal kunt neerzetten. Een consistent (merk)verhaal is authentiek, vertelt wie jij bent en wat jouw bedrijf/dienst de wereld te bieden heeft. Daarbij ga ik uit van jouw persoonlijke- of bedrijfskernwaarden. Die moeten kloppen met de boodschap die je naar buiten brengt. Ik schrijf zowel online als offline teksten die in het geval van online uiteraard SEO vriendelijk zijn.

Teksten in Engels, Duits of Frans

Ik heb een talenknobbel en schakel gemakkelijk over naar het Engels, Duits of Frans, zowel mondeling als in teksten. Google translator lijkt handig, maar garandeert nog geen mooie en goede teksten. Daarvoor heb je toch iemand nodig die de taal kundig is en er een goeie check overheen kan doen. Ik ben geen vertaler, maar zorg voor lekker lopende teksten die taalkundig kloppen. Bewijs van mijn kunnen is onder andere een internationaal project waar ik voor een opdrachtgever de Engelse content voor maak.

Bureaus

Ik werk graag met tussenbureaus (waaronder reclame- en contentmarketingbureaus) die de (reeds gefilterde) opdrachten aan mij verstrekken. Op die manier kan ik professioneel schakelen.

Tarief

Zowel voor individuele opdrachtgevers als bureaus kan ik een aanbod op maat maken. Ik houd daarbij rekening met de briefing, het eventueel interviewen of research doen en een richtlijn voor hoeveel woorden de tekst(en) ongeveer moet(en) worden. Indien nodig kan ik ook schakelen met een fotograaf of webdesigner. Ik factureer op basis van een uurtarief.

Neem contact op